tammi

Tiedote osakkeenomistajille 11.1.2021

11.01.2021

Finda julkaisee ennakkotietoja vuoden 2020 tilinpäätökseen liittyen. Nyt julkaistavat luvut ovat alustavia; yhtiöllä ei ole vielä käytössään kaikkien konserni- ja osakkuusyhtiöiden lopullisia tietoja vuodelta 2020. Yhtiö pyrkii julkaisemaan tilinpäätöksen viikolla 9 ja pitämään yhtiökokouksen viikolla 12 tai 13.

Koronaviruspandemia aiheutti vuonna 2020 osakemarkkinoilla voimakasta heiluntaa. Yhdysvaltojen S&P500-indeksi laski keväällä vuoden korkeimmasta tasosta -34% ja Stoxx Europe 600-indeksi -36%. Vuoden loppuun mennessä markkinat elpyivät reippaasti; Yhdysvaltojen S&P500 jopa yli edellisen vuodenvaihteen tason ja Eurooppakin (Stoxx Europe 600-indeksi) päätyi vain 4% alemmalle tasolle kuin vuotta aikaisemmin.

Findan sijoitustoiminnan tuotto vuonna 2020 päätyi plussalle. Finda-konsernin liikevaihto oli noin 187 miljoonaa euroa ja liikevoitto noin 8 miljoonaa euroa. Konsernin tilikauden voitto oli noin 9 miljoonaa euroa ja osakekohtainen nettotulos noin 0,6 euroa.

Katsauskauden keskeiset tunnusluvut Finda-konsernissa

Miljoonaa euroa *2020 2019 2018
Liikevaihto 187 118 60
Liikevoitto 8 659 114